Friday, December 3, 2010

kabel besar gedabak



MySpaceMySpaceMySpace

Aku sebenarnya dah naik geram dah dengan sistem pekerjaan sekarang. Semua pon duk guna kabel. Kalau kerja goverment, toksah nak cerita laa kan. Semua pakat duk ambik anak beranak (ibu ibu bapak bapak..eh ternyanyi lagu wali band pulak dahhh! :P) *sambung balik, ambik anak beranak diaorang je keje dengan diaorang. Dahla yang di ambik kerja tu, spm pon lepas nyawa-nyawa ikan je. So, macam mana laa negara kita nak maju kan. kan kan.. :)

Kalo camtu, let say aku ada kabel besar gedabak camtu, aku pon nak ambik makcik pakcik yang umur dah lapanpulohempattahun, yang dah pencen separuh abad kerja dengan aku. kahkahkah (gelak 4 hari tak henti2. ) MySpace

Tapi kan, bila aku duk pikir2 balik, mana aci cenggini. pengalaman aku sendiri la kan. ada pakcik goverment tu cakap denagn aku, kalau takde kabel, jangan duk mengharap la nak kerja goverment. Semua duk pakat ambik anak beranak je. Pastu kan yang paling tak adil, kalau perempuan, syarat dia mesti lawa. Habis kalau yang tak berapa nak cun, tapi result gempak giler, kauorang nak letak mana? takkan nak jadi makcik kantin pulak kan. hehe. Heh, dunia zaman sekarang memang tak adil laa.. dunia dunia. MySpace nasib baik laa sepanjang aku belajar, semua ditaja. so tak merasa sebab aku tak pinjam satu sen pon. kihkih

p/s: kalau dipikir balik (berapa banyak nak pikir daa.. hikhik) , kalau guna kabel ni kan, yang sepatutnya orang lain dapat, kau dapat. So, duit gaji kauorang tu berkat tak? sebab tu dah kira rezeki orang lain tapi jadi milik kau. aku konpius laa..hehe

(kauorang tu bukan merujuk kepada kamu yang tengah baca laa kan. hiks! )

bai MySpace


8 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

kalu ceggitu buat pe la aku dok blaja penat2 kalau nk ambik org yg blom tentu elok lg dr kita..adussss..sush tul la cmni

I*K*T*I*R*A*F said...

hahahahha.lawak lah entri nih.dengan bende2 comel tu lagik.hahha :P

ciknabil-a said...

nabila pown ada dga kwn2 ckp yg skunk lau nak minx keje kena ada org kenal. ag2 lau nak keje ngn goverment. mmg cm 2 ek? humm.. dah 2 akk x keje la? smbg blja terus?

ct kamila said...

sugar:

2 pasal..kalo belajar ni senang cam makan biskut cicah milo xpe laa jugak kan..

hiks!

:P

ct kamila said...

iktiraf:

meh kita gelak sama2..kahkahkah..

wink wink

:P

ct kamila said...

nabila:

yup..x keje lagi..bis degree terus smbung... insyaAllah next year abes trus mintak keje..hehe

:P

hakim said...

xpakai kabel dah leni, wireless... ahaha

ct kamila said...

akim:

agaga...bijok jwpn.kehkeh

:P