Sunday, October 31, 2010

mai gelak ramai-ramai...


Hari ni cheq baru smpai terengganu no. Eh, awat cheq tetibe cakap utara ni? Haa, hangpa nak tau pasai pa. Ni cheq nak habaq mai ni... hehe

Sebenaqnya cheq baru balik trip dari penang. Saje pergi join trip tenang-tenangkan minda.. haha..
dah lama cheq tak cakap utara. Ye la, sejak cheq habis je matrik kat kedah dulu, dah takdak geng nak cakap loghat ni.. :P

Ni nak habaq mai satu cerita klakaq masa kat penang tu. Masa tu cheq pi teman mak sedare cheq pi toilet awam. So, macam biasa la kena bayaq kan. Cheq tak bayaq la pasai cheq tak masuk.

pakcik tu tanya cheq, cheq habaq la cheq tak nak masuk. cheq teman mak cik cheq je. Sepanjang cheq duk tunggu makcik cheq tu, pakcik tu tengok je kat cheq takot cheq masuk toilet tak bayaq. pastu membebel sorang-sorang. Cheq pon tak tau la no apa yang dibebelkannya.

makcik cheq kluaq, cheq terus habaq pasai tu. makcik cheq kata, " mari kita 2 orang g wakah pokcik tu baru tau" haha. aku tergelak gila dengan ayat makcik aku. Lalu je depan pakcik tu, makcik aku cakap, terima kasihla pakcik. Sebenaqnya makcik aku saja duk kata macam tu, padahal dia duk perli pakcik tu. Ada ke cakap kami masok toilet tak bayaq.. hehe

p/s:"mari kita 2 orang g wakah pokcik tu baru tau".. (tu ayat terengganu. kalo ayat standart, mari kita 2 orang pergi ikat pakcik tu baru tau..) kahkah..


baibai






2 comments:

RAFHAN ~peace~ said...

oo, wakah=ikat yer... baru tau..

ct kamila said...

rafhan:

hehe..dpt blaja bhs baru kn..hiks :P