Monday, October 18, 2010

A big waves. How true.


Oh god. Im shock. ..

That day, ramai sangat orang dekat laut tu. Sampaikan foreigner pun ramai. Maybe sebab laut tu cantik. Aku akui, memang cantik. Damai.....bersih..... So, nice!

Tengah syok-syok aku dan membe-membe ambil gambar a.k.a photoshoot, tetiba something yang aku tak dapat bayangkan tetiba terjadi.

A big wave coming. Sampaikan aku memang dah hampir lemas. Tetiba aku sempat berpaut pada seorang foreigner. Dia yang menyelamatkan aku. Dalam masa tue, ramai yang dah tak mampu nak menyelamatkan nyawa masing-masing sebab ombak terlampau besar. Baru je nak sampai ke tebing...

tetiba...

ombak dari sebelah depan datang. OMG! kali ni ombak lagi besar. Aku hanya berserah. Jika ajal aku sudah tiba kali ni. Ombak yang besar seolah-olah dunia akan tenggelam. Dunia akan tamat. Semua orang ramai yang dah tak mampu menyelamatkan diri.

Sepanjang ombak besar melanda, aku memang berpegang pada foreigner tu. Dia yang menyelamatkan aku. Dalam pada ombak besar tu, tetiba datang ikan besar yang tak pernah aku lihat. hampir menelan aku. Namun, kami sempat mengelak. Umurku masih panjang " bisikku dalam hati"

Tak dapat aku gambarkan betapa besarnya ombak yang datang. Ibarat seluruh bumi akan tenggelam. MasyaAllah.

Sampai satu masa, aku terselamat. Semua ahli keluargaku selamat. Namun ramai kawan-kawanku yang terkorban. Aku akur. aku dapat melihat sendiri kawan-kawanku dan manusia yang lain seorang demi seorang ditelan ombak besar.

Tetiba..

























aku tersedar. MasyaAllah. mimpi rupanya. Mujur ia sekadar mimpi. Tapi mimpi ini menyedarkan aku dari terus tenggelam di dunia yang fana.


p/s: apa maksud mimpi disebalik ombak besar ni..aku berfikir sejenak.




10 comments:

Ilmuna Abdul Azis said...

MAIN KAT PANTAI MEMANG BEST KAK...TAPI HATI2....BAHAYA BYK JUGAK TU...HEHEHE...
SHOOT APE KAK?

Rafhan said...

oh, mimpi ker.. ingatkan betul2 td..:)

Ct Kamila said...

haezzah:

shoot saje2 je 2..hehe

Ct Kamila said...

rafhan:

mjur mimpi je..kalo btol2 x taw laa..

:P

sukemakan said...

takotnye!

Amni said...

PERGH! ingatkan betul2.. siap2 bayang lagi.. dah la skang ni macam2 je kes pasal pantai ni.. haihhhh

miss lolly a.k.a luvfareda said...

Ingatkan kamu terlibat ngan tsunami aritu keh keh keh

Ct Kamila said...

haha..

tsunami dlm mimpi...

:P

Anonymous said...

foreigner tu hensem x? :D

Ct Kamila said...

anonymous:

ntah ler..xcam plop dlm mimpi 2..haha