Wednesday, July 13, 2011

Tampil gojes dengan mekap yang menawan kalbu



Assamualaikum


Hai korang. tadi kan. aku. emmmm. aku *lempang. kemain duk aku aku dari tadi. hehe. saje je. tadi aku duk godeng-godeng fesbuk. aku search mekap. pastu aku tengok gamba-gamba dalam album diaorang. lawaa kemainn. pastu aku suka gila tengok gamba pengantin ni. lawaa gojes gilaaa kot.



Before mekap







After mekap


Menganga-nganga aku tengok. ehhhhhh (ok tutup mulut balik). tapi kann, lain gilaa yuu. gojes gila nak mamtik.



serius teruja. sape bleh ajar aku mekap sampai macam ni =_="




ok bai


Monday, July 11, 2011

Tips: how to reuse your tudung ekin.



Assalamualaikum.


hai korangg. lama tak conteng-conteng kat blog aku sendiri. ai ada benda nak share dengan korang. for girls jelah. haha.

korang for sure ada tudung ekin kan. ahh, gasak lahh tudung ekin ke, ariani ke. pape jelah. asalkan yang sepesen dengan tudung ekin tuu. hee

so, if korang rasa awning tudung ekin korang dah macam tak best je. bila pakai je " ehh, kenapa muka aku tak hensem (ehhhhhh, hensem ke cantik? almaklum laa, bm time spm dapat A1, tuu yang hensem dengan cantik pon tak leh nak beza. *lempang! " keke



alahaiiii, cantik gilaa kan si ekin ni.



haa, nampak tak tudung ekin ni. yang pink kaler tuu laa awning. so, bila awning tuu dah tak best, korang reuse jadikan tudung syria.

senang je. korang just gunting je awning tuu. tinggal yang hitam tuu je. yang hitam tuu nanti akan jadi outer tudung syria. inner syria korang belasah jelah nak pakai kaler pape pon kan.

ehhh, paham tak? lalala~



haa, tudung yang aku pakai tuu sebenarnya tudung ekin. pastu aku gunting awning dia, aku pakai inner syria kaler pink kat dalam. inner tuu aku beli dari ayunar. lepas ni nak beli lagi. yeay!




ok bai


Thursday, July 7, 2011

Alahaiiii. alahai. alahai.



Assalamualaikum.


hai korang. busy nau aku kan sampai blog pon tak hapdet-hapdet. padahal memang dasar pemalas. chaitt! keh keh

aku ni bukannya kategori suka nau chat kat fesbuk. kalo aku open chat pon, aku jarang nau tengok sape online. bese membe-membe yang masuk chat dengan aku dulu.

sekali, baru ni, membe sekolah aku dulu masuk chat. dia kelas lain tapi kenal laa. terus dia bagi kat aku sedas. gemoknye. kalau pompuan cakap takpe gak. ni laki. rasa nak pengsan 40 hari tak bangun-bangun. berat aku hempatpuluhlapan ehem ehem kg je. sedih ah aku camni. aku taw laa gurl zaman sekarang selim melim. ni menaikkan semangat aku untuk turunkan sampai 10 kg ni. mau tak kenal jumpa aku lepas ni. ahaaaa! (mengong nau :P)

korang taw tak cara diet yang memang berkesan. aku ni bukan rajin nau diet-diet ni. aku bese tibai je je semua makanan yang ada depan mata aku. rezeki jangan ditolak derrr. kiki



ok bai


Thursday, June 30, 2011

Do what you want to do. believe urself. no need to be what others want to see you as. sometimes, you need to be independent.



assalamualaikum.

hai koranggg. kemainnn, panjang nau tajuk entry aku. biau laa. lalala~

hidup ni tak mudah. bila kau kaya je, mesti ada orang nak menjatuhkan kau. bila kau berjaya je, mesti ada orang dengki dengan kau. bila kau lawa gojes gila nak mamtik pun, mesti akan ada orang jeles dengan kau. (ehhh, berapa banyak bila daa. muehehe)

so, the point is, adat laa kan. manusia memang tak pernah puas dengan apa yang ada. memang akan timbul perasaan jeles cemburu semua tuu.

contoh laa eh aku bagi. pernah masa aku nak continue study, ada orang cakap buat master ni banyak pakai duit. sampai 30k. tapi aku buat master serius takde guna banyak duit sangat. dapat duit free ada laa. hiks. tapi korang kena bijak ambik peluang laa. jangan malas sudeh. =)

sekarang ni, aku buat benda yang aku nak capai masa aku muda ni. nanti dah tua tak larat pulak. elehhh "padahal sekarang dah tua bangka tapi taknak mengaku jugak". sengal nau! keke

serius, bila kau buat sesuatu, kau yakin pada diri kau and kau buat dengan niat yang betul, for sure benda yang kau buat tuu berkat. pastu hati kau mesti rasa tenang je. start aku masuk ukm, sampai aku habis belajar kat ukm, pastu masuk umt pulak, rezeki aku semakin melimpah ruah. alhamdulillah. yang penting kau kena pegang niat kau betul-betul, nekad dengan apa yang kau buat. bukan sebab orang paksa kau ke ape. insyaAllah kau berjaya. hee


p/s: aku rasa macam penceramah bebas laa pulek. muehehe.


ok bai