Friday, September 30, 2011

Terkelu saat aku membacanya.


Assalamualaikum.

Tengahari ni aku terasa mau bukak fesbuk ku. (ehh, bukan tiap-tiap hari ke kau bukak fesbuk wahai mila! oke fine kantoi disitu)

Seperti biasa wall ku di teliti satu persatu. Sampai satu saat aku terkelu dengan ayat yang ditaip oleh membe ku. Aku amati setiap baris ayatnya. sedih. pelik dan aneh.

Lalu aku membuka profilenya. Aku teliti lagi baris-baris setiap ayat nya. sedih pilu dan sebak. Baru ku tahu rupa-rupanya seseorang yang sangat disayangi dan dikasihi telah meninggalkannya buat selama-lamanya. terdiam aku seketika.

Aku amati lagi baris-baris ayat yang lain. satu daripada ayatnya amat meruntun jiwa kecil aku.
"baru beberapa minit kami mengucapkan bye-bye, aku mendapat panggilan telefon mengatakan kekasih hatiku telah pergi buat selama-lamanya. terududuk aku tatkala itu, bingung! "

bulat mataku melihat ayat yang satu itu. lalu air mata jernih membasahi pipi. setiap hari, ada sahaja ayat sedih yang diupdate. aku yang tidak mengalaminya turut merasa kesedihan itu.

tabahkanlah hatimu wahai sahabat. hanya itu yang mampu aku ucapkan. salam takziah dari sahabatmu. (ct kamila)


p/s: tetibe aku rasa ayat aku dah macam ayat novel. apa-apapun marilah kita sama-sama sedekahkan al-fatihah buat arwah.

p/s: semalam aku mimpi sesuatu yang amat dasyat. seolah-olah kiamat semakin hampir. masyaAllah.

ok bai




Wednesday, September 28, 2011

kenapa eh isu tudung hangat diperkatakan di blog2?



Assalamualaikum.

Hai korang. dah lama tak hapdet belog. hari ni tetibe aku rajin laa pulek. (elehhhh, rajin laa sangat! keh keh)


ouh ai pemaluuu HA HA



kenapa kenapa kenapa eh isu tudung seringkali diperkatakan di belog2? ai tak paham laa yuu. dah sah-sah bertudung tu wajib, yang nak kecoh-kecoh cakap orang bertudung itu laa ini laa apekehel nye lah kan. HE HE.

Orang zaman sekarang ni mana nak dengar teguran dah.ecece macam penceramah bebas u'olls keh keh. masing-masing buat hal sendiri. bagi aku senang, buat apa yang disuruh tinggal apa yang di larang. dunia kita kejar, akhirat kita cari. masing-masing dah diberi akal fikiran kan. so pikirlah mana baik mana buruk. senang bukan.heeeeeee

so, renung-renungkan dan selamat termenung. ehhhhh :P


ok bai.


Wednesday, September 21, 2011

oke fine. berjayaaaaa yeay!


Assalamualaikum.

Hai korang. dah lama aku tak menyemak kat blog sendiri. busy u'olss keh keh

Ni pon baru je berjaya mengupload jurnal dekat dia punya website. jurnal ni nanti penyelia aku nak kena present kat conference di madinah. entah, aku pon tak berapa paham sebenarnya. takpe-takpe, asal keje aku dah setel kire oke laa tuu. HA HA

tapi kan, dia punya cara nak upload tu kemain susah nau penat letih tired laa aku camni. siapa yang buat website tu haa? err err. itu bukan marah. itu monolog dalam je. huehue.

berjam-jam jugak laa aku mentorai baru berjaya. sampai kalah aku main game tadi. camni ar camni ar. sob sob


p/s: korang perasan tak, apekehel function fesbuk makin tak best -_-' (lari topik) :P



ok bai.


Tuesday, September 13, 2011

Cara nak bagi kuku jadi berkilat secara semulajadi



Assalamualaikum.

hai korang. meh meh. aku nak bagi tips kat korang ni. HE HE.

Tips nak bagi kuku nampak berkilat shining ning ning. huehue. oh cara dia mudah gilaa. korang ambik ubat gigi, letak kat tuala kesat, then gosok-gosok kat kuku korang sampai berkilat. lagi tak berkilat lagi tuu korang gosok oke. HA HA

hasilnya. jeng jeng jeng









senang bukan. hanya guna ubat gigi + kain je, dah dapat kuku yang bersinar berkilat kau memang da boom hue hue =)


ok bai.