Sunday, April 17, 2011

cinta internet. bolehkah dipercayai?


hai korrunkkk (versi cik epal. oPps! =) )

eh, lama sudah gua tak hapdet belog rupenya. gua agak busy sekarang. cheaaaa! (busy tido. keh keh keh)

ok ye adik-adik. hari ni gua nak berbicara pasal cinta monyet. ehhhh, bukan!. cinta internet.

agak-agak lu la kan. lu percaya tak dengan cinta internet. gua memang toksah cerita ah. gua memang tak percaya.

asal gua rasa gua tetiba rock je cakap gua lu ni?

gua tengah bengang ni beb. kawan gua ada yang dah terkena dengan cinta internet ni. gua bila bengang memang gua cakap gua lu gua lu. hahaha..overrrrr! (tipu je sebenarnye nih :P)



tapi kan, mostly cinta internet ni memang tak boleh nak dipercayai sangat.. ataupon bahasa senangnya memang tak boleh pakai kot.

so, zaman sekarang ni, tak payah laa kot susah-susah nak cari cinta ni. baik duk pikir nak buat bisnes apa lepas nih. (ni laa susah kalau kefale asyik pikir bisnes je! lalalala~)



p/s: orang yang dah kawen pon boleh bercerai berai. apatah lagi orang yang baru kapel. (aku pinjam ayat sape ntah ni. ahh, lantak!) hehe




apehal aku tetibe cakap pasal ni. hentahh laa. hek hek hek



ok bai..


Tuesday, April 12, 2011

Chic Makeup for Glasses



Show to you guys. Nice video from michelle phan. dia ni semua jenis makeup dia pandai. kalau aku, bab-bab makeup ni aku main bedal je.




nice kan. so lepas ni sape-sape yang tak rabun pon boleh je gatal-gatal wat makeup camni. pastu ambik spek bedah pakai. =)



ok bai


Friday, April 8, 2011

Apa korang akan buat bila korang berdepan dengan perfectionist


What say u?



Bagi aku, berdepan dengan perfectionist sangat-sangat membosankan. Bila korang duduk sekali dengan somebody yang memang perfectonist gila-gila, for sure korang akan muntah darah. serius der wa cakap sama lu.


Sebabnya:



Bila korang buat kerja, semua benda dia nak arahkan kita buat. means apa yang kita buat tak perfect. Padahal benda tu senang je kot. Aku ni jenis yang malas nak membebel dan aku jugak tak suka bila orang duk membebel kat aku. Bila orang membebel, aku macam fokus gila dengar, padahal.... aku duk sibuk berangan benda lain. lalala ^^ ( bagi penumbuk sedas)


Kalau orang yang gila perfectionist ni, small matter pun dianggap bapak besar matter. (ayat tunggang langgang, rosak bahasa bagi kat aku). contoh: semut mati atas lantai pon dia boleh nampak. pastu g sapu. ni memang perfectionist kategori pembersih yang macam _____ (sila isi sendiri.haha)


kalau buat assignment, satu group dengan orang macam ni. mampuih aku. dahla aku ni jenis yang buat apa-apa keje ikut suka hati aku je. Biasa orang perfectionist ni, dia buat keje mesti ikot facts. den tak minat nyah fakta-fakta ni. kalau lirik lagu cepat ah aku hafal. keh keh. kalau kau suruh aku hafal buku time nak exam, memang tido jela keje aku. gila kau nak ingat sebijik-sebijik. tapi ada gak member aku yang memang duk hafal sebijik-sebijik ayat dari buku. perggghhh, tabik ah aku kat dia. memang power ingatan dia. jeles! =)



kadang-kadang menjadi seorang perfectionist ni bagus. sebab semua keje yang dia buat memang perfect. tapi, kadang-kadang akibat terlalu perfect menyebabkan orang lain penat nak layan kerenah kita.




ok bai.


Sunday, April 3, 2011

pengisytiharan besar-besaran episod 2




ecewaaahhh..

siap ada episod 2 lagi.. biau laa..lalalala~ :P


sebenaunya kan.. pengisytiharan ni nak bagitau yang diet besar-besaran yang aku nak buat tak menjadi. hua hua.

iyo laa, den kan terkonal dengan asyik makan. makan. makan jo kejenya. hahah.





p/s: family aku ni tak putus-putus makan jo. camno den nak diet aih. jiran aku duk tegur " rumah ekau ni asyik bunyi kelekung kelekeng je haa, bunyi duk masak je kat dapur haa " haha. malu aii.. (sambil tutop muko dengan kuali).


ok bai