Sunday, October 31, 2010

kelakarnya suami aku nih :)



Bila aku teringat balik cerita nih..aku mesti tergelak sorang-sorang…


Alkisahnya…aku nih ditakdirkanlah kawin dengan sorang mamat nih..ntah dari mana la datangnya…mak aku yang suruh..dia kata budak nih baik la alim la pandai la..lepas tu terus kami kawin.

Masa first time kawin tu, memang kucar kacir gak arr rumah tangga kami..dan yang aku paling tak tahan tu dia memang selalu saja buat aku sakit hati…


Eiiiii…geramnya aku!!!


Mana taknya,aku basuh baju dia sekali la ngan baju aku..then lepas basuh..nak jadi cerita..ada lah plak baju dia yang turun warna melekat kat baju aku….haihhh..memang sakit hati…baju baru kot…mahal lagi!!! Then bila aku tanya dia..kenapalah tak bagitau aku yang baju dia ada yang turun warna..dengan slumber dia kata..


”Lah..awat tak tanya…”


Eiii..geramnya aku!!!


Selang beberapa hari, dia ada ajak aku pi shopping.Ok,fine..aku ikut jer la…weekend la katakan. Lepas tu nak jadi cerita, dia punyalah excited nak pi shopping..sampai aku kalih kalih belakang..HILANG!!..

Aku cari gak dekat dekat area situ kot kot ada tapi memang hampeh…Aku try call, tak angkat..call lagi pon tak angkat..huhh..tension betul!! Then, aku amik keputusan tunggu kat kereta jer..seminit,..lepas tu dua minit,… lepas tu….SEJAM KOT!! Huhh..memang sakit hati betul!! Then bila dia mai dekat kereta, aku tanya, pegi mana? kenapa call tak angkat??!! Yang aku tak tahan, dia dengan slumber jawab..


“Lah..gi shopping la sayang…owh..ada call ekk?? Alah..lupa nak bagi tau…terlupa bawa hanset..hehe..”


Eiiii..geramnya aku!!!!


Seminggu lepas tuh..dia kata teringin nak makan masak ayam berempah dengan masak lemak cili api.. ok..fine…aku masak jer…Tapi memang la aku nih tak la pandai masak sangat…tapi bolehlah klu setakat nak makan kan..aku hidang bagi dia makan…Masa first time dia suap kat mulut tuh…Aku bajet dia nak kata apa-apa..Tapi dia diam..Memang tak kata apa-apa pon sampai dia habis makan..Habis makan pon tak kata apa..

Aku pon confius…dia ni no respond..sedap ka tak?? Hmm..klu ikut aku la..orang yang masak ni la kan…aku rasa ok jah lah..tapi tak tau la orang yang makan nak kata apa..huhhh…..

Esok plak, time aku on the way nak balik dari tempat keje, kereta aku plak wat hal..tak boleh start..panik gak arr aku time tuh..malam dah nih..nak masuk Isyak dah…haihh..time aku balik keje lewat2 lah keta nak wat hal..then, aku call dia…

Yang aku tak boleh tahan tu..dia dengan slumber kata..


“Lah awat la call saya…call la mekanik…ingat call saya keta awak bleh jalan??….”


Eiii…geramnya aku!!!


Tapi…dia mai jugak lepas tuh…ada lah dia check apa ntah kt depan bonet tuh…dan lepas start…terus boleh…hmmm..dalam hati…aku kata,

“bleh la jugak mamat nih nak diharap…mekanik kecil-kecilan, janji free”…

Satu hari, dia ada bagitau yang dia kena pi outstation kat overseas. Dia kata pi kejap jah…2 MINGGU!!..hmm..aku memang no komen lah…dia nak pi buat keja dia…takkan nak kata tak boleh kot…keja arkitek…biasalah…busy la kot…

Tapi..memang agak sakit hati jugak lah..bleh dia lesap macam tu jah..lepas2 naik flight....kot2 la nak call bagitau dah sampai ka..ada kat mana ka…tapi memang hampeh!!..langsung dia tak call!! Kot2 la nak bagi emel ka..tapi memang tak dak…kosong inbox!!


Eiii…geramnya aku!!!


Pagi tuh..aku basuh baju…ok..sekarang aku dah taw dah baju mana yang turun warna…aku ambik satu persatu dalam bakul nak basuh..sampai la aku jumpa bungkusan misteri dekat bahagian bawah baju-baju tuh…jeng3..huishh..siap dengan surat lagi..


Suratnya berbunyi begini:


Kehadapan isteriku (cewahhh..),

Semoga berada dalam keadaan yang sihat sentiasa…jangan marah-marah ek..hehe..Saya bukannya apa…saja tulih surat nih..bosan…tak tau nak buat apa…hihi

Pertama sekali…saya nak bagi tau lah..mungkin awak tak kenal saya..tapi saya kenal jer awak…sejak awak darjah 6 lagi kot!! Haha..eh..awak tak ingat ka anak Pak Mail kawan ayah awak yang mai beraya kat umah awak time tuh??!! …Masa tuh..saya nampak awak dok main masak-masak kat belakang umah…hahaha…memang sangat lucu…saya nampak awak macam 'anak patung'..comel sangat…

Ishkk..awak ni..tak berasan ker??

Keduanya, sori la pasal hal shopping tuh..memang saja jer saya tak mau bawa hanset time tuh…hihi..takot terkantoi…yer la…saya pi cari baju awak kot!! Ingat baju yang awak kata terkena warna tuh?? Huh…memang tension..susah btul nak cari..memang patut la mahal dan memang patot la awak bengang satu hari…hihi…

Ketiganya, pasal ayam berempah dengan masak cili api yang awak masak…hmm…mesti awak bengang kan sebab saya no respond…huhu…sebab SEDAPPPP SAAANGAT sampai saya jadi tak terkata…Eh,saya makan dalam masa 5 minit ja kot..ikut jam dinding kat umah kita…

Ishkk..awak ni..tak berasan ker??

Keempatnya…time keta awak rosak…hmm..awak tau tak saya CANCELLLL appointment saya dengan klien penting dari overseas sebab nak pi kat awak??!! Lepas2 tuh..jenuh saya nak pujuk diorang balik…Tau tak saya langgar smua traffic light merah!! Baju saya basah dengan peluh masa saya sampai kat awak??

Ishkk..awak ni..tak berasan ker??

Tapi lepas saya tahu saya kena pi outstation kt overseas..saya lagi seronok…happy glerr..sebab saya tau awak mesti rinduuu kat saya kan..kan2?? Saya memang saja jer tak call awak…hihi…tapi saya ok jah…saya rasa saya dah sampai dah kot lepas awak baca surat nih…

“Wow,look at the Eiffel Tower!! Fuyoo!!! Cantik kot!! “

Hahahahahaaaaaaaa..jangan jeles..(^-^)

Last but not least…awak..awak jangan nakal-nakal ekk…sebab saya saaaaayang awak…

P/S: Try tengok sama x dengan baju awak yang rosak ari tu “bungkusan” nih…hihi


Love,

Suamimu



p/s: petikan dari fb..muahaha


baibai


mai gelak ramai-ramai...


Hari ni cheq baru smpai terengganu no. Eh, awat cheq tetibe cakap utara ni? Haa, hangpa nak tau pasai pa. Ni cheq nak habaq mai ni... hehe

Sebenaqnya cheq baru balik trip dari penang. Saje pergi join trip tenang-tenangkan minda.. haha..
dah lama cheq tak cakap utara. Ye la, sejak cheq habis je matrik kat kedah dulu, dah takdak geng nak cakap loghat ni.. :P

Ni nak habaq mai satu cerita klakaq masa kat penang tu. Masa tu cheq pi teman mak sedare cheq pi toilet awam. So, macam biasa la kena bayaq kan. Cheq tak bayaq la pasai cheq tak masuk.

pakcik tu tanya cheq, cheq habaq la cheq tak nak masuk. cheq teman mak cik cheq je. Sepanjang cheq duk tunggu makcik cheq tu, pakcik tu tengok je kat cheq takot cheq masuk toilet tak bayaq. pastu membebel sorang-sorang. Cheq pon tak tau la no apa yang dibebelkannya.

makcik cheq kluaq, cheq terus habaq pasai tu. makcik cheq kata, " mari kita 2 orang g wakah pokcik tu baru tau" haha. aku tergelak gila dengan ayat makcik aku. Lalu je depan pakcik tu, makcik aku cakap, terima kasihla pakcik. Sebenaqnya makcik aku saja duk kata macam tu, padahal dia duk perli pakcik tu. Ada ke cakap kami masok toilet tak bayaq.. hehe

p/s:"mari kita 2 orang g wakah pokcik tu baru tau".. (tu ayat terengganu. kalo ayat standart, mari kita 2 orang pergi ikat pakcik tu baru tau..) kahkah..


baibai






Tuesday, October 26, 2010

awat hang ni?


Tetiba semalam tengah aku nak setup database, membe lama mesej....

membe aku : watpe?
aku laa : dah tido..padahal aku tak tido lagi..haha (gila jahat aku)
membe aku : saje nak kaco ko.

aku bukan apa. Aku agak malas laa nak layan mesej membe aku seorang ni. Pasai apa angpa sume nak tau. Pasai cheq ni dah tak larat nak layan dia duk cakap asyik susah nak dapat keje je. Aku bosan la weh. Pastu dia duk kondem habaq mai yang sekarang ni belajar tinggi-tinggi, keje takde. Tu la hang, cheq duk habaq suh sambung degree hang taknak. Kalo diploma, memang la susah sikit. Kawan-kawan cheq yang baru habis degree ramai je duk keje company besaq, gaji pon besaq kat kl tu. Awat hang jadi lagu ni.

cepuk karang baru hang tau..haha

p/s: aku malas la nak pikiaq2 masalah orang ni. Kalo nak kira, masalah aku ni pon bergunung ganang macam gunung everest tu haa....haha

baibai


Saturday, October 23, 2010

kalau si dia dah tiada mcm mana?


Teringat kembali zaman kat ukm. Masa tahun 1 dapat rumet best, tahun 2 pun best. Tahun 3 aku konker bilik sorang-sorang..teramat best jugak..muahaha..

masa tahun 2, dengan kak D..(aku ringkaskan namanya...hehe :P).. Aku suka buat lawak pastu ketawa, dia pun sama...satu kepala pulak tuh.

Hari tu, tengah duk makan-makan sekali, tetiba kak D keluarkan satu soalan yang aku pon tak boleh nak bagitau jawapannya macammana..




kak D: Mila, kak D ada benda la nak tanya..
aku: apa dia?
kak D: katakan si A ni jodoh kita. Tapi si A ni dah tiada kat dunia ni, means dia dah meninggal la, so macammana?
aku: *tersedak..hmm, susah soklan tu kak D. mengalahkan soalan PHD ni..haha..
kak D: sempat lagi melawak...(tergelak sama)
aku: ntah la.. macam mana eh..(sambil ulang ayat tu banyak kali)




p/s: so, macam mane eh....